DocPort
Összefoglalás
Komplex megoldást kínálunk a parkolók optimalizált kihasználására és szervezésére.

A felhasználók mobilon, böngészőben intézhetik a foglalásaikat a visszamondásokat, vagy konfigurációtól függően akár telefonról is kezelhetik a sorompót.

A rendszer képes kezelni az egy sorompón keresztüli be-, és kimenő forgalmat, input kezelést (sorompó infra, fémdetektor /hurok/). A kamera videó-streamek az adminisztrátor vagy az őrök számára elérhető akár mobilon is.
A rendszeren képes kezelni a vendégfoglalásokat, VIP parkolókat, éjszakai parkolást, prioritás kezelést (céges vagy magán), csoport kezelést (több emberhez tartozik 1 parkoló), bérlőket, speciális jogosultságokat (céges „kulcsos” járművek).
A rendszer tartalmaz interaktív vizuális térképet, amelyen megtekinthető az aktuális állapot vagy közvetlen művelet is indítható.
Működési elv áttekintése
Felhasználók regisztrálhatnak az alkalmazásba (vagy az adminisztrátor is rögzíti) és ha elfogadják a GDPR nyilatkozatot egy hétre előre leadhatják a foglalási igényeiket. (különleges felhasználóknak /VIP/, vagy megkülönböztetett járműveknek /whitelist/ nem kell foglalni). A következő heti foglalási igények péntek délben kerülnek kiértékelésre és az eredményről a felhasználó email értesítést kap. (regisztrált felhasználók esetén a rendszer 24 órával a kiértékelés előtt figyelmeztetést küld, ha nem adott le foglalást). Az emailben található linken keresztül egy térkép mutatja, hogy hova kell majd állnia az adott napokon. A foglalás lemondható az applikáción keresztül vagy emaillinken keresztül is. A felhasználó kezelheti a saját járműveit (magán) valamint az adminisztrátor minősíthet egy járművet magasabb prioritásba (céges jármű).

A kiértékelés több szintű prioritás alapján történik. Minél magasabb valakinek a prioritása annál biztosabban kap helyet a parkolóban. Ha egyenlő prioritás van, de több a jelentkező, mint a rendelkezésre álló parkolóhely, a rendszer sorsolást végez. Ha valakinek nem jutott hely (és volt foglalása) várakozó listára kerül, így ha valaki visszamondja a foglalását akkor a rendszer értesíti lehetséges felhasználókat, és a leggyorsabb kapja a helyet.

Ha van parkoló típusok között vendégparkoló és a felhasználónak van joga vendégparkolót foglalni, akkor rögzítés után rendszer értesítést küld a felhasználónak a vendégnek és az adminisztrátornak is. Az értesítésben a vendég megnézheti a térképen, hogy hova kell állnia, lemondhatja a foglalást, vagy parkolási zónába GPS mutató automatikusan beállítja a telefonján az útvonalat. A vendég sorompón való áthaladásakor a regisztráló felhasználót értesíti rendszer (PWA telepítés esetén push üzenettel) és emailben is. A rendszer képes kezelni a bérlőt is, akihez tetszőleges számú parkolóhely is rendelhető, és a foglaltsági kvótától függően engedélyezi automatikusan a sorompón történő beengedést.

Ha rendszer nem tudja kezelni automatán be és kilépést az adminisztrátort értesíti, hogy intézkedés szükséges. Itt a szituációtól függően generálja a felületet és választhat az elintézési módról. (pl. ideiglenes regisztrált belépés (posta, csomagszállító, hulladék szállítás), csak sorompó nyitás, regisztrált parkolás, belépés megtagadása, azonnali vendégparkoló foglalás stb.)

Az adminisztrátor minden műveletet végezhet, így bármikor beavatkozhat vagy felülbírálhat. (felfüggeszti parkolót, foglalást töröl vagy rögzít, felfüggeszthet felhasználókat stb.) Speciális felhasználói csoport az őrök és biztonsági szolgálat, akik rendelkeznek bizonyos adminisztrátori funkcionalitással. (térkép, lekérdezések, kamerák stb).
A rendszer minden be-és kilépést regisztrál rögzített HD képpel is, amely visszakereshető. Képeket GDPR szerinti megengedett 60 napig őrzi, de az őrzési idő beállítható.
Műszaki megoldások és megfontolások
A rendszer Hickvision rendszámfelismerő kamerákat támogat, de más típusú API kommunikáció is fejleszthető hozzá. (modulszerűen van kialakítva). Dupla rendszámfelismeréssel rendelkezik. Ha a kamera nem képes felismerni a rendszámot az automata szerviz (konfigurációban beállított időnek és próbálkozások számának megfelelően), HD képeket kér a kamerától és rendszámfelismerést végez (mintával szabályozható, hogy milyen típusú rendszámokat fogadjon el) ha az is sikertelen csak akkor értesíti a kezelőket.

A kétirányú közlekedés kiegészítő eleme a fémérzékelő (azaz hurok). Ha hurokszakadás van a rendszer várakozik a kamera felismerési eredményére (konfigurálható ideig), majd a belső rendszámfelismeréssel próbálkozik. Figyeli a haladási irányt és képes kezelni különleges eseteket. (pl. sorompó mindkét oldalán kocsi várakozik, nem történt belépés stb.)

A kamera elérések (biztonsági szempontból) nem publikusak, így kívülről nem kell, hogy elérhetőek legyenek. (csak belső hálózaton) Egy belső média szerver jelentkezik be a kamerákba és olvassa a videó streamet. (kívülről nem hozzáférhetők a kamerák és ezáltal védve van az adatlopástól vagy illetéktelen hozzáféréstől) A videó streamet a belső media server re-streameli, azaz többen is tudják nézni egyszerre. A videó nézése során figyeli a kliens másodperc/kép arányt és ha kell átvált vészhelyzeti üzemmódba. (pl. lassú internet kapcsolat stb.)

A rendszerben több integrált szerviz működik (9 darab) amelyek külön is szabályozhatók. Mindegyik szerviz külön funkcionalitásért felel. (pl. kameraolvasó, Push szerviz stb.). A kliens és szerver kommunikációs kapcsolata folyamatos, így nem kell a felületet frissíteni egy adott esemény miatt. (pl. parkolók frissülnek, változik foglaltság stb.)

A kliensen keresztül teljes hozzáférést kapunk a kamera apijához, így közvetlenül is felül lehet írni beállításokat. (nemcsak a kamera felületén keresztül)
A kliens-szerver kommunikáció biztonságos. Minden hívás tokennel védett, titkosított (ahol még nem áll rendelkezésre token pl regisztráció). Konfigurálható opcionálisan re-Captcha integráció vagy belső láthatatlan captcha-t is (nem szükséges Google apit használni).
A kimenő emailek template alapúak, így tereszabható az arculatnak megfelelően csakúgy, mint a kliens alapszínkészlete.
További extra funkcionalitások
  • HR naptár integráció
    Munka-m és szabadnapok kezelésére szolgáló felület
  • Riportok
    • Parkolóhely kihasználtság
    • Foglalási igény
    • Felhasználók
    • Vendégfoglalások
    • Kiválasztott felhasználó
    • Kiértékelés eredményei
  • Beépített képnézegető
  • Összetett keresések (minden modulban)
  • Integrációs lehetőségek REST apin keresztül
  • Kivonatolt információk
  • Rendszerüzenetek
    • Felhasználóra
    • Kiválasztott felhasználókra
    • Felhasználó csoportokra
    • Mindenki
  • Tesztelési funkciók (konfigurálható tesztesetek)
  • Kamerán keresztül bármikor kérhető nagyfelbontású HD kép
  • Parkoló típusok kezelések
  • Extra értesítések és újraszámítások (email és push üzenetben, pl. parkolóhely felfüggesztés miatti áthelyezés stb.)
  • Átfedés optimalizált parkolóhely kiosztás (pl. vendégparkolók esetében)
Mintaképek
Mintaképek megtekintése....

A képek adott konfigurációról vagy beállításról készültek, amelyek testreszabástól függően változhatnak...

További információ
Szeretne további információkat, vagy részleteket megismerni?

Keressen bennünket bizalommal....